reklama

(XIV): Nočná Viedeň

Bolo to už dávno, posledný vlak do Bratislavy beznádejne ukazoval koncové svetlá a mňa čakala noc vo Viedni...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Míňať na hotel sa mi vôbec nechcelo, tak som si povedal, že si urobím prehliadku nočnej Viedne, ktorú som si väčšinou práve pre návrat do Bratislavy dovtedy odpustil.


Lístok na dopravu mi ešte platil, napriek tomu som sa rozhodol použiť mestskú dopravu čo najmenej a dal som prednosť pešej prechádzke.


Bol príjemný letný večer, po staniciach sa potulovali už len cestujúci ktorým odchádzali neskoré večerné vlaky a zo všetkých strán sa začali zbiehať bezdomovci, napriek snahe policajtov ich pernamentne vyháňať, aspoň teda tých, ktorí boli najviac drzí a obťažovali cestujúcich. Ostatných nechávali driemať, posedávať, či len tak sa túlať sa po priestoroch stanice. Nikdy predtým som vo Viedni nevidel pokope toľko bezdomovcov ako vtedy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Rozhodol som sa vyčkať, až kým budú zatvárať stanicu, čo sa bude diať, to som už bol pri bistre, ktoré je pri električkovej zastávke pri Wien WestBanhof a z bezpečnej vzdialenosti som pozoroval ako všetci poslušne opúšťajú stanicu a obsadzujú voľné lavičky v okolí, teda tie, ktoré tí šikovnejší nestihli obsadiť zopár minút skôr. Niektorí sa odvážili pristúpiť ku mne a dožadovať sa nejakých drobných, čo som rázne odmietol, jednak, nemal som moc drobných a v noci sa vždy zídu, jednak ak by som dal jednému, hneď mám okolo seba celú tlupu, po čom som ani v najmenšom teda netúžil.


Vybral som sa na prechádzku po meste, nie však po centre, skôr som volil ulice, kde bol mojím orientačným bodom električkový pás, alebo aspoň zástavky autobusov. Postupne som sa prepracoval k vodnému kanálu, ktorý som si so záujmom prezeral, čím som vzbudil pozornosť niekoľkých policajných hliadok. Sotva zistili, že som Slovák, hneď nasledovali otázky, čo tam robím, či mám dosť peňazí na pobyt a obdobne. Klasická finta s cestovnými šekmi opäť raz zabrala a po chvíľke som už mal svätý pokoj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Rozjímanie na brehu kanála ma naozaj dlho nebavilo, tak som sa presunul pre zmenu do centra. Klasický pohľad, upratovacie čaty, mechanizmy, aby bolo ráno krásne upratané a pripravené na neporiadnych turistov.


Zopár indivíduí, s otázkou či nemám cigaretu, alebo drobné, inak prázdne ešte takmer nočné mesto.


Inak vcelku pokojná noc, nečudo, bolo to cez týždeň. Víkendové noci by boli iste bujarejšie.


Ranná stanica má pre mňa vždy isté čaro, všetko sa prebúdza, otvára sa obchodík za obchodíkom, najprv stánky s novinami, potom nejaké tie potraviny, len obchodíky so suvenírmi ostávajú zatvorené. Bezdomovcov, ktorí obsadia stanicu okamžite po otvorení, vystriedajú cestujúci a život ide ďalej, tak, ako každý iný deň.

Štefan 'Dominik' Sabo

Štefan 'Dominik' Sabo

Bloger 
  • Počet článkov:  94
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mobilný a internetový "závislák",ktorý má plnú hlavu nápadov, myšlienok.Narodil sa v roku 1978, štandardne pôsobiaci ako freetimer.blog[at]omnibus[dot]skBlogujem: Zoznam autorových rubrík:  SuperStarPDA a MobilyPolitikaBleskovkySpomienky na minulosťOFF-TopicZákazník náš pánSúkromnéSatelitNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu