EUROTEL: Internet Nonstop - riešenie ochrany pred podvodnými dialermi

Autor: Štefan 'Dominik' Sabo | 25.3.2005 o 17:01 | Karma článku: 6,49 | Prečítané:  2565x

Kolega blogér Viktor Klimo upozorňuje na problém s tzv. dialermi pri používaní služby INTERNET NONSTOP, ktorú ponúka Eurotel. Tu je moje riešenie, ako sa brániť...

Tento jednoduchý návod nechce byť žiadnym univerzálnym riešením, je len jednou z mnohých možností ako sa brániť pred tzv. dialermi, ktoré Váš účet za služby operátora predražia v lepšom prípade o niekoľko tisíc korún, v horšom aj o desaťtisíce.

Spoločnosť Eurotel Bratislava a.s. ponúkla na trh svoje riešenie prístupu na internet, ktoré zároveň ponúka možnosť z tej istej karty aj telefonovať, čo je práve hlavný kameň úrazu v prípade, ktorý vo svojom článku popisoval kolega blogér Viktor Klimo. Presmerovaním spojenia na drahé audiotextové služby, alebo do zahraničia s poplatkom rádovo v desiatkach korún nič netušiacemu zákazníkovi stúpa mesačný účet za služby. Ako sa brániť?

Riešenie číslo 1:

(v prípade, že máte záujem svoju kartu záujem zároveň používať aj na hlasové hovory je toto riešenie výhodnejšie.)

Prostredníctvom operátora, alebo portálu si aktivujte nasledujúce služby:

- blokovanie medzinárodných hovorov (resp. zrušenie povolenia medzinárodných hovorov) ktoré je bezplatné

- blokovanie audiotextových hovorov, poplatok za aktiváciu služby je v súčasnej dobe 190,- Sk bez DHP jednorázovo, mesačný poplatok sa neplatí.

Tieto služby Vám zabezpečia aj v prípade, že Váš počítač bude napadnutý a stanete sa obeťou, hovor na číslo do zahraničia alebo na audiotext sa neuskutoční, z dôvodu vyššie spomenutých blokovaní. Neochráni Vás však pred presmerovaním spojenia na pevnú linku, čo v prípade silnej prevádzky tiež môže byť nepríjemné.


Riešenie číslo 2:

(ak Vašu kartu používate výlučne na pripojenie do internetu a nechcete z nej uskutočňovať žiadne hovory, alebo Vám vadí poplatok za aktiváciu pri prvom spôsobe riešenia.)

Sieť Eurotelu našťastie podporuje v plnom rozsahu službu užívateľom definovaných blokovaní, preto môžeme využiť tento bezplatný spôsob ochrany.

Implicitné heslo užívateľa je v sieti nastavené na 0000, toto však odporúčam zmeniť, nie je vylúčená možnosť, že časom sa objavia inteligentné dialery, ktoré by skúsili odstrániť toto blokovanie.

Zmena hesla sa prevádza nasledujúcim sieťovým príkazom:


**03*330*xxxx*yyyy*yyyy#

a odošleme ako hovor.

xxxx - pôvodné heslo (implicitne nastavené na 0000, v prípade, že ste si toto už v minulosti menili a nepamätáte si svoje heslo, operátor Vám ho môže resetovať.)

yyyy - nové heslo, ktoré je potrebné pre kontrolu zadať dvojmo.

Väčšina mobilných telefónov podporuje zmenu hesla cez menu telefónu, môžeme si to teda výrazne zjednodušiť. Môže však nastať situácia, keď napriek snahe nám sieť odmietne príkaz prijať, je to zvyčajne problém konfliktu s nastaveným presmerovaním hovorov kvôli registru zmeškaných hovorov, v takom prípade nám neostane nič iné ako kontaktovať operátora a požiadať ho o uvoľnenie hesla. Niekoľko minút po tom, ako technik toto uvoľní už môžeme túto službu používať.

Ak sa nám podarilo zmeniť si heslo blokovania, môžeme pristúpiť k ďalšiemu kroku, ktorým je blokovanie samotných hovorov. Opäť si môžeme prácu zjednodušiť pomocou menu telefónu, ale v tomto prípade to neodporúčam, nakoľko potrebujeme nastaviť špecifické blokovania, ktoré nám telefón nemusí ponúkať:

*33*yyyy*11#

a odošleme ako hovor.

yyyy - nastavené heslo blokovania

Týmto príkazom zablokujeme všetky odchádzajúce hlasové volania z danej karty. To, že pôjde práve o hlasové hovory určuje rozšírený formát príkazu v podobe *11 v samotnom príkaze.

*33*yyyy*20#

a odošleme ako hovor.

V tomto prípade blokujeme asynchrónne dátové hovory, teda aj klasický CSD WAP ako aj iné CSD dátové spojenia, ktorý nám tiež môže spôsobiť nemalé prekvapenie v podobe účtovania za každú minútu pripojenia k internetu.

Po nastavení blokovaní už nemôže dôjsť k presmerovaniu hovoru na iné čísla, povolené ostávajú SMS správy ako aj GPRS pripojenie, ktoré potrebujeme k využívaniu služby.


Nie je teda pravdou, že Eurotel neumožňuje ochranu pred podvodnými dialermi, vyššie spomínané možnosti sú dostatočnou ochranou. Spoločnosti je možné zazlievať, že neupozorní zákazníka na túto hrozbu.

V prípade pripojenia Orange Internet Klasik/Maxi takýto problém nie je akútny, nakoľko zo SIM karty s dátovými produktmi konkurenčnej spoločnosti nie je možné vôbec uskutočňovať hovory. Ak však máte dátový produkt Orange Data Unlimited, odporúčam Vám taktiež nastaviť si blokovania hovorov. Bohužiaľ, sieť Orangeu neumožňuje z technických dôvodov užívateľom ovládané blokovania, neostane Vám nič iné ako kontaktovať operátora, ktorý Vám blokovania nastaví. Pri blokovaní audiotextu v sieti Orange si môžete vybrať, či chcete blokovať len linky so spoplatnením nad 30,- Sk/minútu, alebo všetky audiotexty a za aktiváciu takéhoto blokovania neplatíte žiaden aktivačný ani mesačný poplatok.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Kiska ponuku odmietol, koalícia PS, Spolu a Za ľudí nebude

Kiska je pripravený dohodnúť sa na inom riešení.

Glváč si mal podľa Threemy dohadovať biznis s Kočnerom

Mali tiež rozoberať, ako sa má rekonštruovať vláda po odchode Fica.

Píše Ivan Mikloš

Čia kauza je Gorila? (píše Ivan Mikloš)

Za Ficových vlád sa nepohlo s vyšetrovaním. Nie je to náhoda.


Už ste čítali?